Data Project Challenge 2024 dokázala, že studenti VŠE se umělé inteligence nebojí
V úterý 18. června 2024 se v prostorách kina Přítomnost v žižkovské budově Radost uskutečnil další ročník soutěže Data Project Challenge. Studenti magisterského programu Data a analytika pro business na Vysoké škole ekonomické v Praze prezentovali v angličtině rozsáhlé týmové projekty s možným praktickým využitím nejen v oblasti byznysu. Na prototypech svých řešení pracovali po dobu tří měsíců pod vedením mentorů z praxe a tato celodenní akce byla zhodnocením i oslavou jejich úsilí.
Dveře kina Přítomnost se otevřely v 9 hodin ráno, kdy se začali scházet členové osmnácti soutěžních týmů, aby své projekty během pouhých sedmi minut odprezentovali odborné porotě. Ta ve složení Camellia Staykova, Hana Šnáblová, Ivana Caha Šedivá, Martin Matějka a Jan Zubíček po každé prezentaci dostala 7 minut na dotazy. Semifinále bylo rozdělené obědovou pauzou do dvou polovin. Po skončení všech prezentací následovala přestávka, během které měla porota možnost rozhodnout, jaké projekty postoupí do finálové pětky.
V 17:00 v plném sále přihlížejících ztuhnul napětím vzduch tak, že to mohli cítit i diváci sledující online stream. Žádný z týmů totiž do poslední chvíle netušil, zda ho moderátor Miroslav Umlauf vyzve k opětovné prezentaci ve velkém finále. Reagovat na vyvolání však museli soutěžící bez zaváhání.
První finálový tým reprezentoval ČSOB, pro kterou navrhl platformu pro efektivnější řízení HR procesů. Ta slibuje zlepšení procesu výběru kandidátů díky efektivnější správě náborových dat. Po něm přišel na řadu tým s projektem Lead2Car Next Gen, který se zaměřil na zefektivnění vyhledávání informací. Jeho řešení výrazně snižuje průměrný čas strávený hledáním informací a zároveň zavádí personalizované e-maily a chatboty. Keboola Team aneb „Chobotničky z 2. patra“ představil projekt „Customer 360 Lead Scoring“ zaměřený na zvýšení příjmů prostřednictvím lepšího zpracování obchodních leadů.
Jako čtvrtí prezentovali svého Study Buddyho „Architekti VŠE“. Virtuální asistent studentům pomáhá s pochopením studijních materiálů, a je přitom rychlejší a levnější než konkurenční produkty. Tento tým se na rozdíl od ostatních nebál okořenit svou prezentaci špetkou humoru, když označili svého Study Buddyho za „druhý nejlepší produkt, který tahle škola kdy vytvořila – hned po Otovi Novotném.“
Posledním týmem, kterému dala neúprosná porota šanci na výhru 40,000 Kč, byl tým společnosti COLOGNIA a.s. Zaměřil se na zákaznickou analytiku v B2B výrobní společnosti a nabídl řešení, které umožňuje rychlejší získávání informací o zákaznících.
Následovala opět pauza pro další poradu poroty, zatímco přihlížející studenti měli možnost zvolit svého vlastního vítěze. „Porota se zřejmě hádala,“ podotkl po jejím opožděném návratu Mirek Umlauf. Kdo měl naprosto jasno, však byli studenti VŠE, kteří svým hlasováním jednoznačně ukázali, že by chtěli mít svého AI Study Buddyho. Právě tým VŠE si vysloužil obrovský aplaus a studentskou cenu v podobě voucheru na 1000 Kč. „Není to tak úplně voucher. Je to bankovka. Ode mě. Doufám, že ji utratíte tady na baru,“ předal vítězům s úsměvem symbolickou cenu Ota Novotný.
Vyhlášení celkového vítěze se ujala předsedkyně poroty, Ivana Caha Šedivá. Po chvilce napětí to opět sálem zatřáslo radostí – Architekti VŠE a jejich Study Buddy! „Rád bych upozornil, že jsem nebyl součástí poroty,“ uvedl na pravou míru „nejlepší produkt VŠE“, Ota Novotný, z jehož rukou následně vítězný tým převzal i symbolický šek na 40 000 Kč.
Oficiální část programu zakončila povzbudivá slova Oty Novotného: „Vítězové byli oceněni. Afterparty je tady ale pro všechny z vás.“ A byla. 🙂 Děkujeme všem zúčastněným, porotcům, moderátorům a také firemním partnerům KPMG, ČSOB, Siemens a ŠKODA.
Akce si můžete připomenout nejen v přiložené galerii Martina Weinpolda, ale celá oficiální část je ke zhlédnutí také na YouTube záznamu.
Fotografie: Martin Weinpold a Tomáš Reml.