KPMG Data Festival 2023 je za námi. Ukázal, že zájem o datovou analytiku stále roste
V pátek 6. října 2023 proběhl 6. ročník KPMG Data Festivalu. Kladl si za cíl odhalit Tajemství datového podsvětí ve firmách. Na akci se podílelo 43 společností, které si připravily 51 přednášek a workshopů. V porovnání s loňskými čísly jsou ta letošní důkazem, že se zájem o datovou analytiku v českých firmách neustále zvyšuje.
Celodenní akce pro datové nadšence se tradičně konala v prostorách Vysoké školy ekonomické v Praze. Na její organizaci se my, vzdělávací platforma Data a Business VŠE, podílíme s FIS VŠE a podnikatelským akcelerátorem xPORT VŠE Business Accelerator. Společnost KPMG se opět zúčastnila v roli titulárního partnera. Po jejím boku se objevily také ŠKODA Auto jako industry partner, Komerční banka jako technologický partner a ČSOB jako hlavní partner.
„Z letošního KPMG Data Festivalu mám ohromnou radost. Je to vždy takový datový svátek, na kterém v přátelské atmosféře lidé z mnoha firem sdílí své zkušenosti. Letošní témata navíc vybízela k tomu trochu si zafilozofovat nad tím, co se v současnosti ve světě dat, etiky a AI děje. Myslím si, že se před námi otevírá zajímavá cesta, kterou si budeme jako společnost muset odejít, a v tom se do budoucna skrývá mnoho zajímavých výzev. Data Festivalu se podařilo je všechny spojit dohromady,“ zhodnotil šestý ročník akce Principal Consultant z KPMG Martin Matějka.
Matějka spolu se zástupci dalších partnerů usedl v panelové diskuzi „Tajemství datového podsvětí“ vedené Vladimírem Piskáčkem. Její název kopíroval podtitul letošního ročníku akce a moderátor panelisty vyzval k zamyšlení nad tím, jak datovou analytiku ve svých firmách zaváděli, jakých chyb se v minulosti dopustili a jak v současné době čelí výzvám spojeným s rozvojem umělé inteligence. Druhá panelovka pod vedením Martina Petříčka se zabývala datovým podsvětím bankovního sektoru a zaznívalo v ní zejména ožehavé téma kyberkriminality.
„Data Festival mne každoročně nadchne a nabije energií se téhle oblasti věnovat další rok. Je super vidět, jak celá akce roste a jak se z ní stává jedna z klíčových datových akcí v ČR. Letošní téma podnítilo spoustu zajímavých diskusí a bude určitě rezonovat i nadále. Sám jsem se tu potkal s řadou přátel z datového světa, domluvil řadu spoluprací na výuce našich datových programů a už se těším na další ročník. Díky všem prezentujícím i návštěvníkům. Letos jsme laťku nasadili hodně vysoko, ale o to to bude příští rok zajímavější,“ dodal zakladatel Festivalu Ota Novotný.
Dalšími partnery Festivalu byly společnosti Addvery, Billigence, Česká spořitelna, EMARK Analytics, FEG, IBM, Livesport, OctopusPro, Raiffeisenbank, Newton Media a Sazka. Zúčastněné firmy si letos připravily přednášky a workshopy ve třech tematických okruzích nazvaných Démoni AI a GPT, 50 odstínů datové šedi a Záhada datového skladu.
Příští ročník akce proběhne v rámci Inovačního týdne, který se na Vysoké škole ekonomické v Praze pořádá každoročně v průběhu podzimu. Informace o programu akce budou opět postupně zveřejňovány zhruba s tříměsíčním předstihem na našich sociálních sítích a na webu www.kpmgdatafestival.cz.