[MBA ALUMNI KLUB] Květnová přednáška pro MBA komunitu s datovými experty z Rohlíku
Sedmý Data & Business MBA Alumni Klub, powered by KPMG proběhl v pátek 13. 5. v prostorech VŠE.
Data & Business MBA Alumni Klub, powered by KPMG je komunita, díky které se manažeři a specialisti učí řídit business na základě práce s daty a později svoje know-how do komunity vrací a pomáhají tak dalším generacím kultivovat podnikání v Čechách. Komunita je bezpečným prostředím pro sdílení zkušeností a obchodních příležitostí.
Dubnová akce byla koncipována jako přednáška, ze která však díky hustotě sdělovaných informací již v průběhu vyvinula bohatá diskuze s údaji a diagramy nabitými slidy na pozadí.
Přednášejícími byli Jana Malíčková (BI Manager) a Ondřej Hubálek (Head of Machine Learning). Oba jsou v Rohlíku déle než 3 roky a za takovou dobu v tak turbulentním prostředí prošli mnoha projekty, mnoha rolemi a získali kontext i z mnoha “nedatových” oddělení, což všechno dokázali s účastníky během dvou hodin přednášky sdílet.
Data jsou v Rohlíku řešena pro všechny země co nejpodobnějším způsobem a tedy i jsou do maximální možné míry centrálně, a to právě těmito dvěma týmy. Zajišťují neustálou distribuci aktuálních dat, který jsou sice přizpůsobená potřebám konkrétního manažera, ale stále centrálně počítána a tedy porovnatelná napříč odděleními a zeměmi. Rovněž ale na základě obrovského množství historických dat neustále kalibrují predikční modely, které vedou k optimalizaci fungování celé společnosti až na “bag prediction” nebo optimalizaci našeptávače vyhledávání.
Nahlédli jsme do denně, týdně i měsíčně počítaných metrik, interní wiki i školících videí. Viděli jsme organizaci Slacku, systém dotazování na BI oddělení a maintenance reportů aktuálně v oběhu. Prodiskutovali nutnost datového vzdělávání zaměstnanců “nedatových” oddelění ve společnostech a sdíleli své tzv. best practices. Diskuze pokračovala i na téma datové kvality a sbírání inputů z celé firmy. Dostali jsme se i k mnoha aspektům a zajímavostem z produktového vývoje – jak například ovlivní celkové revenue jeden bug v doporučení komplementů k aktuálnímu košíku.
Diskuze volně prolínající přednášku jenom potvrdila obrovský zájem o problematiku predikce, optimalizace a v podstatě real-time reportingu, které jsou bez pochyby právě faktory, díky kterým je Rohlík tak úspěšný. Jednotlivých témat bylo mnoho a všechna, jak je Rohlíku vlastní, opřena o neuvěřitelné množství dat, konkrétních informací, souvislostí, a kontextu.
MBA Alumni Klub se bude potkávat i v roce 2022, a to jednou měsíčně. Všechny termíny akcí najdete v kalendáři. Ta následující se bude konat v pátek 10. června od 18.30 v ČSOB.
Chcete se stát součástí datové komunity?
Přihlaste se do příštího ročníku MBA programu a posuňte svou kariéru na další level.
Nebo se staňte partnery programu.
Text: Magdalena Podrazilová