Účastníci a absolventi datového MBA strávili víkend v Mladé Boleslavi. Nahlédli i do zákulisí výroby v automobilce ŠKODA AUTO.

26. ledna
28. ledna
2024

Letošní zima přinesla účastníkům a absolventům MBA programu Data and Analytics for Business Management powered by KPMG opět výlet do Mladé Boleslavi. Pro velký úspěch z loňské návštěvy lakovny a datového skladu nám partner programu, ŠKODA AUTO, poodhalil další ze svých výrobních tajemství. Tentokrát nám otevřel dveře do svařovny a montovny a exkurze byla opět naprosto fascinující.

Robotům svářečům i skvěle sehraným týmům zaměstnanců na montáži to šlo skutečně „od ruky“. Svérázná průvodkyně nám při prohlídce (nejen) humorně odhalila kuriozity běžného škodováckého pracovního dne a neopomněla ani pár dat z jídelny. No tak schválně – kolik myslíte, že se v automobilce sní denně k obědu masa? Nápovědou může být, že jen v Boleslavi pracuje po boku zdatných robotů na 28,000 „člověčích“ zaměstnanců!

Po skončení exkurze měli účastníci ještě možnost prohlídky Škoda Muzea, než jsme se přesunuli do pivovaru eMBe. Posezení s večeří bylo dalším příjemným setkáním našeho MBA Alumni klubu spolu se zástupci programu.  Všichni se družili až do pozdních večerních hodin a někteří absolventi si přátelskou noc ještě o kousek protáhli. Na ty totiž narozdíl od současných „studentů“ nečekala od sobotní deváté ranní výuka. Právě kvůli té aktuální účastníci MBA programu v Boleslavi setrvali celý víkend.

Sobotní výuka proběhla v inovačním prostoru InnoCube a na neděli nám ŠKODA AUTO mile poskytli krásné prostory svého Muzea. Celým víkendem provázel vyučující Vojta Tůma z Kebooly se svým předmětem Nástroje pro podporu business analytiky. Účastníky seznámil mimo jiné s procesem získávání dat do nástroje od Kebooly.

Nechyběli tradičně ani hosté. Jan Difko z ČSAS poodhalil fascinující cestu, kterou Česká spořitelna podnikla při přechodu do Cloudu. David Podloucký a Martin Řehka se s našimi „studenty“ věnovali práci v nástroji Tableau. Petr Huňka nás provedl procesem tvorby datové analýzy od nastavování datových toků a až po vytváření projektů optimalizujících byznysové procesy a zvyšujících příjmy – to vše na bázi inspirativních zkušeností z Rohlík.cz. Celý výukový program reflektoval využívání různých nástrojů umělé inteligence, včetně generování sentimentu a nástrojů usnadňujících práci s daty i pro méně zkušené dataře.

Na sobotní večer plánovaný program nebyl, přesto jej hrstka účastníků strávila společně v hotelové restauraci diskuzí o nástrojích umělé inteligence a jejich implementaci do nových obchodních scénářů. Po dobu celého víkendu byl přítomen i náš fotograf Martin Weinpold a vše zdokumentoval v přiložené fotogalerii.

Zajímá i Vás, jaké to je být součástí naší datové komunity? Chcete se naučit využívat pro svá rozhodování datovou analýzu a nebát se umělé inteligence? Přihlášky k pohovorům do dalšího ročníku datového MBA přijímáme do 1. dubna 2024.