Účastníci a absolventi našeho MBA prožili znalostmi i smíchem nabitý víkend v Mladé Boleslavi
Během uplynulého víkendu proběhl lednový výjezd do Mladé Boleslavi, na který se každoročně těší nejen aktuální účastníci MBA programu Data & Analytics for Business Management, ale i jeho absolventi z uplynulých let. I oni jsou totiž v rámci doživotního členství v MBA Alumni klubu pozváni na exkurzi do provozu automobilky ŠKODA Auto, která je jedním z partnerů programu. Letos jsme se tam vypravili ve více než třicetičlenné skupině.
Při příchodu jsme oblékli bílé pláště a za doprovodu zapálených chemiků navštívili atraktivní lakovnu. Dozvěděli jsme se, co v průběhu procesu lakování svařená karoserie prožívá, než z něj vyjede ve své plné kráse. Myslí se skutečně na každý detail; například ty nejmenší částečky nečistot z karoserie čistí pštrosí pera na válcích. Následně jsme se vydali do poloautomatizovaného skladu, který se hemžil ještěrkami a labutěmi. Máme samozřejmě na mysli paletové vozíky, aby to snad nevypadalo, že jsme místo do automobilky pro naše dataře uspořádali výlet do zoologické zahrady. Oba provozy byly pro naše datové analytiky hotovým rájem.
Páteční večer strávili účastníci a absolventi v oblíbeném pivovaru eMBe, kde proběhlo jedno z pravidelných neformálních setkání MBA Alumni klubu. Skvěle se tady u piva a dalšího občerstvení promísily různé ročníky a všichni zúčastnění si sdíleli své zkušenosti a tipy. To současní studenti rozhodně ocenili zejména poté, co je akademický ředitel datového MBA Ota Novotný možná malinko vyděsil svou motivační řečí o svrchovaném času vrhnout se do přípravy závěrečných prací. V průběhu večera i následujícího sobotního dopoledne měli možnost záměry svých prací s Otou individuálně prokonzultovat.
Sobota a neděle pak byla věnována již pouze současným účastníkům, pro které jsme tady naplánovali další z výukových bloků. O nástrojích pro podporu business analytiky se učili v krásných prostorách ŠKODA Muzea. Výuku vedl field CTO společnosti Keboola Vojta Tůma, kterého si můžete vyslechnout i vy v jedné z nedávných epizod našeho podcastu Datová kuchyně.
Seznámili se s praktickým využitím nástrojů od Keboola, jejichž efektivní využití v reálných podnikových situacích demonstroval Petr Huňka, který má mimo jiné zásluhu na sestavení datového týmu Rohlíku. O své praktické zkušenosti se následně podělil také Jan Difko z České spořitelny. Závěr výuky věnovali praktickému projektu analýzy recenzí Dejvické nádražky, a to od získání dat v podobě nestrukturovaného textu až po zpracování aplikace analyzující sentiment přes Keboola tooly.
Opět jsme zažili víkend plný praktických zkušeností, které lze ihned využít v praxi. Právě tohle účastníci na našich MBA programech oceňují nejvíce.
Pokud chcete na vlastní kůži zažít tuto transformační energii plnou motivace, znalostí a setkání se zajímavými lidmi z oboru, přihlaste se ke studiu datového nebo nového MBA programu IT Management & Business Transformation v angličtině. Registrace jsou nyní otevřeny do 30. dubna 2025.
